Søk i denne bloggen

tirsdag 3. januar 2017

Da har det nesten gått en uke allerede, jammen går det fort! Jeg har hatt det så travelt at jeg ikke har hatt muligheten til å skrive til nå. Internet er en sjelden luksus. Jeg har nå begynt på arbeidsplassen min, og trives veldig godt! Det er spennende, men må bli vant med dialekten og folket jeg jobber sammen med. Her skal du se hva jeg har funnet på i forrige uke:

Fredag 30-12-2016

Har egentlig brukt meste del av dagen for å hvile og slappe av i leiligheten til broren min i Amsterdam, dette fordi jeg skal til Liquicity Winterfestival! Mitt favoritt plateselskap som organiserer fester rundt i Europa, dette vil bli min 3 Liquicity fest, musikk typen er Drum&Bass. Festen varte fra 22:00 til 07:00. Her er noen bilder/videoer fra natten:







Jeg var helt ødelagt etterpå, men det var absolutt verdt det!


Lørdag 31-12-2016

Etter at jeg våknet 15:00 dro broren min og jeg til butikken og handlet inn varer til i kveld, siden det er nyttårsaften, så kjøpte vi oss noe kalt ''Oliebollen'' Dette er boller stekt i varmt fett, og er en tradisjon her på nyttårsaften. Jeg måtte også handle mat til meg selv, fordi jeg visste at butikken var stengt før jeg skulle på jobb på mandag. Kvelden kom, og venner til broren min kom på besøk til å feire nyttår sammen, vi hadde det veldig koselig sammen! Kl: 23:55 dro vi på taket, og så på fyrverkeriet som ble avfyrt, det var desverre veldig tåkete, så jeg fikk ikke se veldig mye av det, men det var veldig koselig. Etter at vi feiret inn det nye året, så dro vi på en Techno basert fest, som kalles ''Awakenings'' Veldig koselig fest med mye god musikk! Her har du en video fra festen:




Søndag 01-01-2017

Etter at jeg våknet rundt 13:00, dro jeg hjem til Oss. Jeg tok toget og metro hjem, dette gikk bedre enn forventet! Hele reisen tok rundt 1,5 time. Da jeg kom hjem pakket jeg ut alt jeg hadde i kofferten og ryggsekkene mine. Laget wok første kvelden, fordi det er ganske lettvint å lage.



Mandag 02-01-2017

Idag var den store dagen, første dag på jobb! Jeg var heldig jeg fikk begynne 10:30, slik at jeg kunne fikse sykkelen min og diverse før jeg dro på jobb. Da jeg kom på jobb ble jeg hentet og følgt med opp til avdelingen som jeg skal være til April. Veldig moderne og frisk avdeling! (se bilder) Jeg fikk en ''dråpe'' som gjør at jeg kan bevege meg rundt i huset uten å bry meg om nøkler, fordi den fungerer som en universal nøkkel. Jeg fikk møte de fleste pasienter og ble varmt mottatt av kolleger. De er plass til 24 pasienter på min avdeling, det er 2 etasjer med 24 pasienter, som gjør at hele rehabiliterings avdelingen består av 48 pasienter som rullerer. (pasienter som reiser hjem og tilbake).






 En veldig koselig plass å være og bare 4 min unna med sykkel. Jeg jobber dagvakt fra 07:00 til 15:30 og kveldsvakt fra 15:00 til 23:00, i Februar begynner jeg med helg vakter!





1 kommentar:

  1. Fine bilder Thijn, flott at du trives allerede! Du er flink og får det til :)

    SvarSlett